Stiri Evenimente Logo

Cautare

Categorii Administratie Publica Afaceri/ Business Arta/Cultura Educatie IT&C Monden/Lifestyle ONG Politic Religie Sanatate Social Sport Turism

Minisite

Black Hat
Filme documentare, spoturi TV, fotografie, filme de prezentare, evenimente, campanii sociale

Incheierea proiectului Cresterea competitivitatii zonelor rurale prin valorificarea potentialului turistic

Bucuresti 15 Decembrie 2015Asociația Femeilor și Familiilor din Mediul Rural (AFFMR) împreună cu partenerii săi - Femxa Formacion S.L. (partener transnațional), Femxa Consultancy & Training S.R.L. și Centrade Direct au lansat în aprilie 2014 proiectul „Creșterea competitivității zonelor rurale prin valorificarea potențialului turistic”, POSDRU/135/5.2/S/132068. Prin acest proiect AFFMR și-a propus să contribuie atât la creșterea șanselor de ocupare pe piața muncii a persoanelor din mediul rural, tineri fără ocupație dar dornici să învețe meserii noi prin care își pot ajuta comunitatea să de dezvolte, cât și la promovarea locurilor și oamenilor frumoși ce fac din România o veritabilă atracție.

„Țara noastră are tradiții și obiceiuri foarte frumoase, avem locuri binecuvântate de Dumnezeu, avem produse de calitate, foarte multe dintre ele unicat. Toate aceste lucruri trebuie să fie cunoscute de turistul român și, în special, de turistul străin. Asta ne-am dorit să facem prin acest proiect: să calificăm oamenii din zonele rurale ca să poată oferi servicii turistice la nivel european. Pentru că turistul european este cu mult mai interesat de România rurală decât turistul român. Turistul străin vrea să vadă case curate, primitoare, cu țesături, cu flori, cu produse tradiționale pe mese, cu obiecte de suflet. Și, foarte important, cei care locuiesc în mediul rural trebuie să realizeze că au o comoară chiar la ei acasă, care trebuie pusă în valoare, trebuie promovată. Iar acest lucru se poate face foarte bine și cu bani europeni”, a declarat Cristina Chinole, președinta Asociației Femeilor și Familiilor din Mediul Rural.
Până în decembrie 2015, când se încheie proiectul, peste 1000 de persoane aflate în căutarea unui loc de muncă și/sau inactive, în special tineri până în 25 de ani, femei și șomeri de lungă durată din mediul rural au beneficiat gratuit de serviciile oferite de AFFMR și partenerii săi: informare și consiliere profesională, formare și perfecționare în meserii conexe turismului. Mai mult, 150 de persoane din grupurile țintă au beneficiat de consultanță în vederea începerii unei activități independente, iar alte 100 au beneficiat de mediere pe piața muncii. „În cadrul proiectului, Femxa Formacion și Femxa Consultancy & Training au desfășurat activități de formare, au organizat schimburi de bune practici în domeniul turismului rural, atât prin organizarea de seminarii, cât și prin vizite de studiu în Spania. Am dezvoltat metodologii, am elaborat instrumente de consiliere antreprenorială prin platforma online www.succesrural.ro și am încurajat persoanele din mediul rural să se implice în antreprenoriatul din domeniul turismului rural prin premierea ideilor acestora de afaceri”, a explicat Gabriela Batîr, reprezentantul grupului Femxa, parteneri transnaționali, cei care au fost responsabili de schimburile de bune practici între Spania și România.
Campania națională de promovare a proiectului s-a derulat sub un slogan simplu dar cu impact puternic: „Pune țara în valoare!”. Asociația Femeilor și Familiilor din Mediul Rural a căutat și promovat, pe parcursul acestui an, oameni de ispravă din diverse colțuri ale tării, gospodari care își pun țara în valoare prin activitățile și produsele realizate, în domeniul turismului. „România înseamnă acasă, iar acasă înseamnă dor, rădăcini, părinți, bunici, țăranul român atemporal și autentic, spiritualitate etc. Valori înseamnă Maria Tănase, Brâncuși, Enescu, Ia românească, istoria plină de glorie și suferință deopotrivă. Ne-am propus ca peste toate acestea să nu se lase uitarea, dimpotrivă, să le readucem la viață dincolo de spotul tv, de documentarele filmate, dincolo de materiale printate și website-ul punetarainvaloare.ro, în care am adunat oameni de ispravă, locuri românești, povesti minunate îndesate într-un cufăr. Sperăm că acest proiect a reușit să ridice potențialul turistic al țării noastre, iar pe noi să ne facă conștienți de el si de ceea ce avem!", a subliniat Ioana Gligor-Bekesi, Public Projects Director la Centrade Direct.
Programele de formare organizate în cadrul proiectului au vizat mai multe calificări și competențe: antreprenoriat, ospătar, cameristă, baby-sitter, animator de centre de vacanță și manager resurse umane. Proiectul a contribuit la dezvoltarea capitalului uman și a economiei locale din comunitățile rurale prin promovarea culturii antreprenoriale, prin acționarea asupra mentalității persoanelor din grupurile țintă în vederea motivării lor în a deveni active și productive și oferirea de servicii de consiliere pentru înființarea de mici afaceri în domenii agricole. Participanții au fost selectați dintre șomeri tineri, șomeri de lungă durată din mediul rural, din județele Bacău, Neamț, Suceava, Iași, Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu, Botoșani, Vaslui, Argeș, Dâmbovița, Prahova.
Versiunea print a stirii Versiunea print Versiunea pdf
Stire din: ONG
Date de contact



 

Inregistrare »

Utilizator: Parola: Retine-ma

Inregistrare Am uitat parola

Cum postez un eveniment Cum postez o stire

Abonare alerte
Termeni si conditii Contact Harta Site rss feeder © 2006-2007 StiriEvenimente